China Digital Communication Group (CMTP)

Profiel

China Digital Communication Group veranderde haar naam en het bedrijfsmodel in 2004, toen kocht het Billion Elektronica en haar belangrijkste dochtermaatschappij, Shenzhen E'Jinie Technology Development, een van de grootste Chinese batterijomhulsel fabrikanten. China Digital Communication Group maakt nu aluminium schalen en batterijomhulsels voor lithium-ion-batterijen die in digitale mobiele apparaten gebruikt worden, zoals digitale fotocamera's, mobiele telefoons, MP3 spelers, laptops en PDA's. Shenzhen Bak Batterij vertegenwoordigt ongeveer 23% van de omzet.

Grafiek

cmtp

China Digital Communication Group heeft er een helse rit opzitten. In mei noteerde het nog aan 1 $ om in oktober een hoogtepunt te bereiken van 10 $.
Hierdoor is het te snel te veel gestegen. De stochastics is al sinds begin september overkocht. Het verdient nu een rustpauze waarbij het kan terugvallen tot de steunzone van 7,5 en nadien zijwaarts voorthobbelen tot de snelstijgende 50 ma de koers zal aantikken.
Na deze rustpauze kan China Digital Communication Group opnieuw in de aanval gaan om hogere toppen neer te zetten.

Fundamentele analyse

Growth Rates %CompanyIndustryS&P 500
Sales (Qtr vs year ago qtr)
358.10
-17.30
-9.50
Net Income (YTD vs YTD)
NA
-16.90
1.20
Net Income (Qtr vs year ago qtr)
NA
-68.40
7.80
Sales (5-Year Annual Avg.)
622.72
4.04
13.39
Net Income (5-Year Annual Avg.)
436.67
2.91
12.43
Dividends (5-Year Annual Avg.)
NA
8.04
11.78

Investment Returns %CompanyIndustryS&P 500
Return On Equity
70.2
-26.2
15.2
Return On Assets
54.9
-15.6
5.8
Return On Capital
70.1
-13.8
8.1

Begin augustus kwam het bedrijf met de resultaten over het tweede kwartaal en die zagen er hoopvol uit. De omzet steeg flink en kwam 358% hoger uit op $5,4 miljoen. Dat kwam vooral door de nieuwe strategie. Met de distributie van batterijen werd een omzet gerealiseerd van $3,7 miljoen en daarmee heeft deze nieuwe activiteit gelijk een omzet aandeel genomen van 68%. Maar ook de bestaande business deed het goed. Met de batterij componenten werd een omzet gehaald van $1,7 miljoen tegen $1,2 miljoen in het vergelijkende kwartaal van vorig jaar. Ook de brutowinst kon dankzij de nieuwe strategie flink stijgen en kwam uit op $1,6 miljoen tegen $90.000 in het tweede kwartaal van 2008. De nettowinst kwam uit op $1,3 miljoen tegen een klein verlies van $587 vorig jaar. Per aandeel kwam de winst in het tweede kwartaal uit op 22 cent.
Over de eerste zes maanden haalde de onderneming een winst per aandeel van 32 cent tegen een verlies van 2 cent in 2008. Voor heel 2009 denkt China Digital uit te komen op een winst tussen $5,3 en $6 miljoen, ofwel tussen 90 cent en $1,01 per aandeel.
Tijdens de conference call na de bekendmaking van de resultaten over het tweede kwartaal werd echter wel duidelijk, dat deze prognose aan de onderkant is. Er moet nog wat meer in het vat zitten. De onderneming maakte ook bekend, dat een leveringsovereenkomst kon worden afgesloten van $4,1 miljoen met een groot bedrijf in Shenzhen voor november. Daarmee moeten de resultaten in het vierde kwartaal een mooie stijging kunnen laten zien.

Disclaimer

Deze informatie is alleen voor educatieve doeleinden, het is dus in geen geval een aanbeveling om het aandeel te kopen, verkopen of te houden. Technische analyse is een interpretatief en subjectief proces. Er is geen enkele garantie dat het aandeel zal presteren volgens de analyse omdat er zoveel factoren zijn die het koersverloop van het aandeel kunnen beinvloeden.